Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 10 januari 2011

Bilder med point lace teckningar

Jag ska lägga ut några point lace teckningar ifrån mammas böcker.Jag har hittat den 3:e boken men jag ska fotografera den bara imorgon.
Bilderna som jag gjorde kommer från de två böckerna som jag äger : *Dantele din puncte si laseta* och *Garnituri din laseta*.

Första bilden representerar en tulpan motiv .Detta modellen kan användas till 6 kantiga eller runda dukar.



En motiv som man kan använda till ovala dukar(löpare) .




.
En enkel motiv som kan användas för små  dukar med broderade tyg.

Ett mindre rund spets duk med påsk liljor!

Ett mindre fyrkantig spets motiv.
Vid en senare tillfälle ska jag lägga några till bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...