Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 8 januari 2011

några bilder med mina senaste handarbete!

Jag har köpt en bord lampa från Presentknallen i Borås där jag jobbade 1 år men,skärmen tyckte jag inte passar i vardagsrummet där sofforna är av mörkt grön leder så att det behövdes lite justering! Då kom jag på en idee hur skulle den passa best:genom spets och så ritade jag en tulpan och jobbade jag med färgad tråd (gammal rosa och mörkt grön)




 Teckningarna såg ut så!
Resultatet blev så!
Jag behövde limma fast spets blomman med textil lim och sedan limmade jag fast några tulpaner av den andra motiven runt om ...och den ser ut så....

Sedan målade jag lampans fot i brun och efteråt med lite guld färg men bara där och där för att den ska se ut som *antik* behandlat.








Slutresultatet blev så!






och en  äldre handarbete: en liten färgad spets duk...

lite närmare....

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...