Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 9 januari 2011

Spets liknande broderi!

Min första handarbete inom Richelieu broderi (spets liknande broderi) gjorde jag för två år sedan på vit tyg men själva broderiet gjorde jag med 2 olik färgade tråd (DMC tråd)en var vit och den andra gråvit.
 På grund av detta blev hela arbetet mer intressanta.Själva täckningen hade jag från en gamla tysk handarbetstidning.
Nu kommer en bild med duken!







Och en annan bild som visar dukens kant  lite närmare.







Tygen som jag använde då, var vit lakan som jag aldrig använt. Den var i skåpet, och tag bara plats så tänkte jag göra något med den.
Den bästa tygen för att kunna genomföra en richelieu broderi är bomullstyg.Tråden skall vara av bra kvalitet, och saxen skall vara, broderi sax och vass för att man skall kunna klippa ut olika delar av broderiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...