Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 2 februari 2011

Besök

Idag ska vi på besök till socialtjänsten eftersom den nya socialsekreterare vill lära känna min son,hon som är på (familj enheten).På grund av hans okänd funktionshinder (eftersom de på BUP vet inte än vad som är problemet på honom)har hans utredning förlängds med 2 månader tills vi får någon DIAGNOS.
Han vill gå dit väldigt gärna, för att bäreta att han vill inte sova över hos kontakt familjen!
I sista 2 väckorna hade han nästan varje dag utbrott,  på grund av hans känslighet till förändring. För att det händer ofta i sin klass ,det kommer och går barn från sin klass, och han kan ej hantera detta.
Han  orkar inte lära så mycket hur det krävs på skolan (skolan har anpassat sina lära-metoder efter hans behov) men han ändå klagar.Han behöver fasta rutiner varje dag ,men,om något händer som han inte förväntar sig då, exploderar han och slår sönder vad som finns till hands.
Nuförtiden, har han svårt att avsluta vad han håller på med, särskilt när är det sov dags och som följd, har svårt att vakna och gå till skolan.Men jag försöker hitta på olika strategier att övertiga honom att lägga sig och att vakna.För att få honom att lägga sig så lägger jag mig bredvid honom (han tycker om att hålla mina öron ) då känner han sig i trygghet och sover han efter än tid men, jag får inte lämna honom sova ensam, eftersom han brukar vakna, och om han inte hittar mig bredvid då skriker han mitt i natten.Så att...han får sova med mig fortfarande (han snart fyller 8 år) ,jag skulle vilja lära honom sova ensam men det inte går än.
På morgon vill han inte gå till skolan, på grund av ...*jag bara räknar och räknar och läser hela dagen...* eftersom han har väldigt låg arbetsminne, han orkar inte ta in i sig, så mycket information som andra barn gör.På morgonen, brukar jag väcka honom halv 8 i sista perioden men , det spelar  egentligen inte roll om jag skulle väcka honom tidigare eller ej eftersom han försöker dra av tiden på grund av att  han inte vill gå till skolan.
Nu måste jag avsluta eftersom vi snart ska gå i väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...