Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 19 september 2011

Den Irländsk spets sjalen är färdig!

Igår, avslutade jag spets sjalen avsett till min sons flickvän. Det tag riktigt mycket tid, (två väckor) tills den blev färdig. Hon ville ha den i svart med lite vita och rosa blommor (inte för stora inte för små) så..... jag försökte göra en svart sjal med få motiver och enkla motiver i. Därför blev så mycket nät och några få blommor grupperade här och där. De rosa blommorna blev dubbla men samtidigt enkla (hon inte ville ha något sofistikerad).Därför fick sjalen namnet  *Enkelhet*!
 Ni får se några bilder....
den färdiga sjalen
detalj
sjalen med en svart blus
den svarta sjalen med svarta blusen

Sjalen har enkel motiv men ni skall veta att, det var riktigt mycket att göra på den på grund av nätet. Ni skall veta att : när man väljer en design med få motiver och mycket nät , då måste man använda ett frigolit underlag, för att fixa sjalens kanter och motiver, annars kan man inte göra en kvalitativt arbete. Detta förstås komplicerar jobbet.
Jag hoppas att jag kunde hjälpa med beskrivningen och önskar er en bra dag och samtidigt skulle jag vara riktigt glad om ni lämnar lite kommentar! 



1 kommentar:

  1. Jag kan inte tro annat än att sonens flickvän blev överlycklig när hon fick en så vacker och välgjord sjal!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...