Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 22 december 2011

God Jul men.....fattig!


min son

Idag läste jag i en tidning att: det finns så många  familjer i Borås som inte har tillräckligt med pengar för att kunna köpa julklappar för deras barn och samtidigt ha tillräckligt för mat hela månaden.
 Tyvärr är det sant! 
Särskilt ensamstående mammor har det svårt!
Hur vet jag?
För att jag är en av dem!
Tyvärr mina pengar räcker inte till för att köpa alt som mina barn skulle önskat sig för julklappar men , varje år gör jag alt som möjligt för att de ska känna sig nöjda och glada.
Detta Julen blir mycket fattigare än den före-detta eftersom jag är arbetslös (Alfa kassa) och detta innebär att jag får mycket mindre pengar än från en annan arbetslöshetskassa.
Men....om jag kan inte ge många presenter till mina barn det gör inget eftersom, vad som är viktigast: kärleken till dem, kan jag ge massor av!
min minsta son

Om jag får några presenter?

Nej! men jag behöver inget för att: jag har fått mina presenter , mina två barn!

GUD JUL TILL ALLA !
Önskar jag  med lite värmande Rumänsk Jul musik!
Jul sång med Andra
VIS DE IARNA


1 kommentar:

  1. Kära Ileanak! Du har rätt: kärlek för barn - detta är det viktigaste i våra liv. Jag önskar dig och din familj en bra semester anda, lycka till i det nya året och uppfyllandet av alla önskningar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...