Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 14 maj 2012

Sommartröja i pastell lila och guld



Det här tröjan blir annorlunda , mest på grund av färgerna som jag använder samt på grund av hur jag använder placeringen av olika blomstermotiven, och former på tröjan.
Och....den blir kort-armig. 
Jag använder mest * neutrala färger* som vit och beige och *kontrasten* blir mörk lila och guld.
Jag gjorde blommorna med point lace tekniken, genom att använda 3 färger; vit-beige-guld samt lila-beige-guld och försökte bygga uppåt genom att lägga till en mindre blomma virkat på *vanligt* sätt som jag sydde ovanpå den *point lace blomman*.
point lace blomma i vit-beige-guld
point lace blomma i beige-vit-guld
När man gör en tröja med det där tekniken bör man inte glömma om bröst delen!
Nämligen måste man markera brösten för att tröjan ska vara perfekt formad efter kroppen.
 tröjans fram-del
Jag virkade små vita blommor och använde dem genom att sy dem med back delen uppåt då, ser dom ut tjockare och blir mer*synliga*!
På bilden syns inte så...väll färgerna som jag använder för att fylla i mellan blommorna, eftersom jag använder som underlag för spetströjan,en mönstrad tyg!
Men, jag försöker dela på färger , balansera färgerna på tröjan.Jag började jobba nerifrån uppåt på ena sidan av tröjan började jag fylla med beige och på den andra sidan med melerad vit-guld.
Det här är färgerna som jag använder för att fylla mellan blommorna på tröjan.

På söndagen kommer jag visa er hur jag virkade blommorna och bladen (teckningen på bladen och  den virkade blomman).

Ha en solig dag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...