Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 25 juni 2012

Regnet hjälpte mig med....tröjan!

Eftersom det regnade , gick vi  inte ut och firade midsommar i stället, virkade jag ....så det blev klart framdelen på Natalis tröja!
Klart, att  resten  av tröjan, började jag jobba med, redan från idag, och hoppas det blir klart på lördagen....
Jag använde tråden *Petra * och på visa delen tråden *Eng* som båda är bomulls tråd.
Tråden som jag använde mest,  är en multi färgad tråd (vit-gul-persika-rosa) alla dessa i ljusa , pastell färger.
För att göra nätet, använde jag mest tråden Petra i multi-färg samt på vissa delar (på nedre delen av tröjan ) använde jag tråden Eng i gammal rosa , det här tråden är en aning tunnare än tråden Petra.
Jag gjorde blommorna med point lace tekniken och virkade blad i tre olika form.
Kolla hur det blev...
framdelen på Natalis tröja




På söndagen kommer jag med beskrivningen på blommor  och till dess.....önskar jag er en bra väcka samt lägger upp en video med en vacker sång som handlar om kärlek och regnet ...med gruppen CARGO från Rumänien!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...