Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 2 september 2012

En liten rund väska med vallmo!

I förra veckan överförde jag några point lace teckningar på tyg  och bland annat en med  en Vallmo blomma.
Men jag jobbade inte fullt hela modellen istället gjorde jag bara blomman och lade till en Vallmo kapsyl  (virkat  så klart)!
Den stora blomman gjorde jag med point lace tekniken och sedan virkade jag runt med dubbla stolpar i 4 omgång.

Väskans back del gjorde jag genom att virka en cirkel av 5 luftmaskor och sedan virkade jag runt cirkeln med dubbla stolpar genom att öka ständigt runt om på vissa ställe hur det behövdes (man kan se hur behövs öka eftersom cirkeln måste vara slätt runt om ).
Sedan ihop virkade jag de två delarna (fram och backdelen) med fasta maskor runt om och i varje 5:e fasta maskan virkade jag pikoter av 5 luftmaskor.
Jag lämnade  en bit av väskans övre del öppen. 
Jag använde den runda point lace sladden på olika sätt så som på bilden syns...
Väskans handtag blev lång och ser ut som en riktigt kedja..
Vallmo kapsylen....
Det var alt för idag ! Tyvärr  har jag inte tid att beskriva hur jag virkade visa delar men nästa söndag kommer jag att beskriva dem...
Ha en trevligt vecka!!



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...