Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 11 november 2012

Richelieu broderi eller Rumänsk point lace?

Richelieu broderi motiv 
Jag brukar kola runt på internet som många andra för att söka efter inspiration och jag observerade att det finns många som kopierar richelieu broderi teckningar och använder dem för att göra point lace spets .
Det är fel ...tänk på upphovsrätten! De flesta inte tänker på detta! Och inte bara... den rumänska point lace-en har något specifik i teckningen...som inte många observerade kanske...man börjar på en motiv och går runt och avslutar motiven på andra sidan av teckningen utan att lifta pennan!!
Med detta rit-tekniken underlättar man jobbet med spetsen!!
Och så måste ni veta att det finns skillnader emellan de många olika rumänsk point lace modellerna som man ser på internet ...inte alla är ...äkta rumänsk point lace, precis på grund av designen!
Utan att prata om ... kvaliteten.....!

Här i Borås är så...... mörkt idag ingen sol alls! Men er, önskar jag en underbart soligt eftermiddag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...