Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 8 december 2012

Medelstora och runda point lace bordduk

Jag började en undersökning på Facebook  ( i Romanian point lace/macrame )gruppen  för att se vad medlemmarna där (idag är vi 221 medlemmar) är mest intresserade för. Inte många svarade på frågorna men ,de som svarade var mest intresserade för diagram på papper eller teckning överförd på tyg. De var intresserade mest för stora diagram men sådana är väldigt sällsynta. Det finns väldigt få personer, som har  sådana stora bordduk bevarade hemma särskilt diagram som är överförd på tyg. I vårt grupp på Facebook (Romanian point lace/macrame) gruppen ,finns det några personen som visar sina egna färdigsydda stora borddukar men jag tror inte att de är intresserade att sprida/sälja sina stora diagram!  Men det är inte så svårt att rita själva....t.ex. att använda 2 olika diagram kombinerade med varandra ...eller , att använda två gånger  visa delar av diagram-en . T.ex. på nästkommande bilden syns,( motiven som går runt mitten) kan användas en gång till, men klart att man skulle behöva komplettera designen på visa ställe men det skulle vara lätt!

diagram för rund bordduk
 Det är alt för idag ...Vi ses nästa vecka...Ha det bra alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...