Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 26 januari 2013

Irländsk spets tub-krage med virkade blad och gula blommor

Idag ska jag visa er, några olika  virkade blad i mörk grönt, i olika nyanser kombinerat med häng-stygn från Point Lace tekniken.
Bladen på den första bilden är rätt stor,bättre sagt bredd...som jag började med 20 maskor och sedan gick runt genom att virka på bege sidorna fasta maskor  och sedan började jag jobba på bara ena sidan.
Jag virkade 1 dubbel stolpe sedan 3 luft maskor ,1 dubbelstolpe och igen 3 luftmaskor....så vidare tills jag nått sista maskan.
1. Rad.  Jag virkade fasta maskor raden ut och vred; 
2.Rad. virkade 12 fasta maskor, vred igen på den andra sidan och fortsatte vidare med 11 fasta maskor,
3.Rad.virkade 14 fasta maskor och i slutet av raden fixade jag de  sista maskorna på första raden där jag började sidan.Gick tillbaka med 13 fasta maskor.
4.Rad. 15 fasta maskor och de sista två virkade jag på första raden. gick tillbaka genom att virka 14 fasta maskor.
5.Rad. vred och virkade 17 fasta maskor ,de sista två var virkade på den första raden.
Den vänstra sidan av bladen gjorde jag spegel vänt, vill säga jag gjorde samma mönster som på andra sidan! Efteråt sydde jag dekorativa stygnen med gul tråd. 


bred virkad blad


 mindre blad
 små boll-blad
stor boll blad
Alla de här motiven använde jag till att virka en tub-krage  med den Irländska spets tekniken. utom de här bladen hade jag blommor som jag gjorde med Hairpin Lace tekniken och som ser ut så som på bilden.....
Blommorna är gjorda av mohair 100% och i mitten använde jag en multifärgat *fantasy *tråd samt några små svarta pärlor.
tub-krage med senap-gula mohair blommor .

 Nästa vecka kommer jag med mer beskrivning...Vi ses!! 



2 kommentarer:

  1. MOLTO FANTASIOSO e ORIGINALE!COMPLIMENTI ancora una volta!

    SvaraRadera
  2. Foarte frumos ,imi place f mult ,felicitari!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...