Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 29 september 2013

ÄNG.....

Min senaste handarbete är det här tub-kragen som fick namnet *ÄNG*.Ni kanske undrar varför...?
Jag gör massor av olika blommor och blad för mina kreationer och ibland, gör jag för många ...för en plagg då, lägger jag undan de som blir kvar, för att jag kanske kommer på något senare och kan kombinera dem på något sätt! 
Ni ser att jag använde olika sorts tråd ,för Point Lace blommorna så klart, merceriserat bomull, och för resten använde jag mest syntetiska tråd eller lame tråd. Nätet gjorde jag helt med merceriserat bomull Anchor.
Acest fular rotund, l-am facut combinand mai multe flori  mari,  executate in diferite tecnici, unele *flori' sunt defapt niste milieuri mai micute, pe care le-am combinat cu floricele micute aplicandu-le in mijlocul milieului.Alte flori de exemplu cele roze cu stamine lila buclate, sunt executate cu tecnica de dantela Point Lace.



Nu kombinerade jag stora blommor i olika tekniker ,virkade och spets blommor i pastell rosa i mitten med lila ståndare som på bilden nedan.




La aceasta floare mare am folosit un fir lame multicolor combinat in mijloc cu o floare cu 5 petale executat dintr-un fir efect iar in mijloc este un bob de strugure simplu.

För det här stora blomman använde jag tråden Perla från DMC och i mitten en effekt tråd.(jag har massor av sådana tråd hemma, eftersom jag brukar spara alla tråd som jag har kvar efter avslutat projekt!


tub-kragen är trapetsformade  för  den bästa användbarhet 
Det var allt för idag..jag hoppas ni fick lite inspiration! Vi ses nästa söndag då kommer jag visa er hur jag virkade ståndarna i mitten av den rosa Point Lace blomman samt den lila blomman i mitten av den stora stjärna blomman (i beige).
Ne vedem duminica viitoare cind va voi arata cum am executat staminele buclate din floarea roz si floricica lila din mijlocul milieului bej in forma de stea. Sa aveti o saptamana frumoasa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...