Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 17 januari 2011

Förberedelser

Förra väckan började jag med lasetter i olika färger för nästkommande handarbete. Här kommer några bilder...






färdiga lasetter...




Nu kommer några bilder om hur gör man olika typer av lasetter.
Jag började med den enklaste och mest använda *runda* lasetten på bilden till vänster.

Nästkommande bilderna visar 2 olika lasetter.




Detta typen av lasett används till att sätta runt på kanten av de stora eller medelstora borddukarna.


En mer dekorativ lasett....och hur man gör den (själva bilderna är inte så lyckade eftersom att jag är en urusel fotograf...)men jag hoppas att ni kommer att förstå ändå! 



 

Detta är den*runda* lasetten och använda i princip mest, på grund av att: spetsen måste hålla så, att man måste dra, den långa spetsiga nålen med tråden  genom lasetten när man syr modellerna ihop.





















En lasett som man kan använda runt på kanten av en modell.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...