Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 11 januari 2011

några bilder med mina senaste handarbete!

Ett äldre spets duk som jag gjorde med bara Svenskt tråd den är inte storlek 20/6 tyvärr!
För att man ska göra en spets av bra kvalitet måste man ha en tunn virknål (nr.15) och virktråd  av bra kvalitet (storlek 40/6 eller 20/6).Annars spetsen blir för mjuk! 
Tyvärr här i Borås hade jag inte hittat DMC tråd i storlek 40/6 så att jag var tvungen använda vad jag har hittat.

En närmare titt!
Själva modellen är från mammas bok men jag förändrade den på visa ställe t.ex jag har använt en bred lasett gjort med 8 maskor i bred ,har jobbat med 3 olika färg och i mitten, gjorde jag min egen version av modellen.



Färgerna som jag använt var på grund av att: i mitt vardagsrum, dominerar den gröna och bruna färgerna i inredningen.





några bilder till...






 Blad motiven blev fint!






Detta modellen var min första point lace duk som jag gjorde med Svensk tråd (den är inte den bästa kvaliteten ) . Förut gjorde jag några små eller mellanstora duk men alla var gjorda med Rumänsk tråd (storlek 40/6)som är den bästa tråden för just  point lace spetsen men tyvärr,har jag inte kvar dem jag gav dem till vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...