Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 27 februari 2011

Richelieu broderi .......mer!!!!

Jag tänkte överaska er med några bilder med richelieu broderi tagna ifrån en tysk tidning *LENA*.

De första 5 bilderna visar hur man gör richelieu broderi,hoppas jag det syns,eftersom tidningen använde så ljusa färger för att presentera den ( jag själv är en urusel fotograf...). 






 Här är  bilder med 3 små spets duk som egentligen är ej gjort med richelieu broderi! Detta broderiet är engelsk broderi mest känd som madeira broderi.



 En mindre richelieu spets duk som är dekorerad med en underbart gaffel spets.

 Bilden visar en liten ask, dekorerad med richelieu broderi som representerar en underbar liten blomma!
Tygen som användes är ljus rosa så som broderi tråden som är av märken Anchor  storlek 20.
 Kuddar gjorda med lappteknik kombinerad i mitten med de små rosorna som ger dem mer elegans!

En annan kudde med en stor motiv med rosor, modellen är sofistikerad behöver mer skicklighet i att brodera .
Detta modellen rekommenderas inte för nybörjare!
Om man använder vit linne och vit Anchor broderi tråd för att genomföra detta modellen då är det  best om man använder  en mörkare färg som underlag.
När man använder färgad linne och färgad broderi tråd för att brodera en kudde fodral då går det bättre att använda vit underlag då ser det mer elegant.
Jag hoppas att ni hittar inspiration!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...