Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 19 mars 2011

Ensam......!!

Vilken dag!!! Jag är helt ensam! På en sätt känns det riktigt bra, eftersom jag inte ens kommer ihåg när hade jag sist såååå ... ledigt! Kanske aldrig! Min minsta är hos *kontakt familjen* nära Borås , och min stora är på fest med kompisarna och tjejen...
Och jag ....har hela kvällen framför data ,som jag aldrig fått (så länge) i alla fall.Men det måste jag erkänna att jag redan saknar pojkarna ! Jag har läst en massa om adhd personer,på olika blogg;jag har aldrig haft tid för att läsa om andras förhållande mot adhd problematiken,jag har tillräckligt att tänka på min sons problematik.Jag tycker fortfarande att: om man vill uppnå något man kan. Jag har kämpat mycket för att min son ska må bättre, och jag ser att; så småningom händer det men jag måste vara uthållig och ha bättre tålamod.
Igår pratade jag med en kvinna om integration.Hon (kommer från en arabisk land) berättade att hon tycker inte om att bo på Norrby stadsdelen men hon vill att sina barn ska ha kompisar och inte vara mobbade,hon föreslog mig att det skulle vara bättre om jag flyttar min son i en annan skola (speciell skola för barn som har autism), för att hon tycker att min son blir mobbad i en vanlig skola. Min egen uppfattning är att   han har det tillräckligt bra där. Hans klasskamrater accepterar honom hur han är och skolan har gjort mycket för honom.De har anpassat undervisningen efter hans behov men,han ändå klagar eftersom han har svårt för krav och regler.Jag har en bra relation med de på skolan.När det händer  att min son kan inte fokusera på läxan (det går inte vad  än läraren gör)så att jag måste hjälpa honom själv hemma (nuförtiden händer detta nästan varje dag).
Hemma går det mycket bättre,här är  bara vi två så att här finns inte andra som kan störa honom(för att han känner sig störd av så många olika ljud).På grund av detta jag föreslagit på skolan att: om de inte klarar av att lära honom något en dag, då måste de skriva ner, alt som de vill att jag skall  lära honom och jag gör det.Detta fungerar riktigt bra men han har stora svårigheter med matematiken.Han har svårt att memorera.Nu måste jag hitta en möjlighet (visuellt) att hjälpa honom med multiplikation.Jag skulle vara mycket tacksam om någon skulle kunna ge mig en tips om någon program som kan hjälpa honom att memorera lättare.
Han tycker att det är riktigt roligt att göra läxorna med mamma!Han håller ut 15-20 min utan att röra på sig för mycket, som är stor sak hos en hyperaktiv barn.Vi brukar ta en*rast*emellan för att han ska inte känna sig pressad att göra läxor och på detta sättet har han mer ....lust att jobba. På *rasten* får han *bestämma*vad han vill läka med, men jag förbereder honom att han får ta bara 30 min och när jag säger till, då måste vi börja med läxorna igen! Detta metoden fungerar rätt bra!
Jag tycker att jag har skrivit tillräckligt idag ! Nu vill jag njuta av lite  musik som jag älskar!
Ni får lyssna: HAILEY WESTERNA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...