Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 12 maj 2011

Jag ritade en ny point lace duk!

En enkel modell med blommor.Det verkar svårt genomförlig men det är inte!Du som har redan börjat jobba med point lace spets kan försöka med detta modellen och följa min teckning men bladen kan du göra med samma modell som blommorna för att underlätta dit  jobb. Runt modellen kan du virka en enkel modell.

Modellen som du kan använda till både blommor som till bladen.
Runt omkring spetsduken kan du virka (så som på denna bilden är med grönt ) 4 enkla stolpar 4 räta maskor sedan lägger du virknålen i den 5:e stolpen och då har du en litet piquot och fortsätter du med 4 stolpar och 4 maskor igen runt hela väggen.
 Hur kan man göra cirklarna i spetsduken .I min modell finns det många små cirklar dem kan du göra på samma sätt som den beskrivs i bilden (som jag hämtade från en tidning).Bara att du ska göra mindre cirklar.Du kan virka en kedja med 6-8 maskor och sedan virka ihop första och sista masken och fortsätta på samma sätt som på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...