Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 14 juni 2011

Lite inspiration för en nästkommande tröja kanske!

Igår jobbade jag nästan hela dagen med min kofta med irländsk spets tekniken, jag kom själv på visa tryck!
Jag har ej använt knappnålar till slut eftersom, de störde mig i arbetet , och kom på att man kan jobba utan någon form av underlag(menar jag : ingen frigolit eller kanvas tavla!). Jag började jobba med nätet som binder ihop blommorna men utan att använda knappnålar och det går utmärkt!
I stället syr jag fast nätet, på visa delar i arbetet, och jag drar försiktigt nätet för att den skall vara slätt  utdragen överalt. I slutet av dagen, *tröttnade* jag på att virka nät så, började jag virka lite nya blommor, och kombinerade jag med andra redan befintliga blommor och blad som jag hade virkat längre sedan , och och gjorde lite bilder för er!







Detta är alt för idag! Ha en trevlig dag!





1 kommentar:

  1. så fina saker du gör! vad duktig du är! Jag läste att du har en son med adhd därför tipsar jag dig om våra diagnos-halsband som du kan köpa. Du hittar länk i sidopanelen på min blogg under lanserade smycken!

    ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...