Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 13 juli 2011

Inspiration för en blivande projekt

Vet ni vad jag sysslar med denna vecka ? Redan från förra veckan började jag med att virka massor av små blommor och blad för att förverkliga en dröm! Nämligen :en tröja med syren i olika färg  så klart ....med irländsk spets tekniken.Eftersom min olivgrön kofta som jag jobbade med i samma teknik är nästan färdig (jag kan inte fortsätta eftersom, den olivgröna tråden är slut, och jag har inte hittat samma färg) så,var jag tvungen att lägga ned den än tid,tills jag hittar samma färg.
Jag gjorde bild på blommorna och ni får se hur tänkte jag (ungefär) använda blommorna och samtidigt bilder på blommorna som inspirerade mig!



Vist är dem härliga !
Nu kommer de virkade blommorna:

mängden bara växer fram....
bladen för den kommande tröjan...
Och nu kommer en.....skiss på den blivande tröjan eller.....ungefär hur jag tänker använda blommorna!

Hej då! och jag hoppas ni fick lite inspiration av mig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...