Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 11 oktober 2011

Från små till stor spets duk

Bland min mammas spets teckningar, som var överförda på tyg ,har jag en som var väldigt finn men ,som jag aldrig visat här på min blogg eftersom , det var väldigt gammalt/använt modellen synds knappt på den. Den behövdes göras om eller åtminstone gå över med en penna för att teckningen skulle synas bättre. Så det gjorde jag idag och ni ska få se bild på hur jag ** renoverade** den,stegvis. Den första delen ser ni  här....

Den första delen av den stora spetsduken....detta kan fungera som små rund spetsduk redan så hur den ser ut på detta bilden...
t o m så kan fungera som en annan små spetsduk
den tredje teckningen blev vackert,nu blev en större spetsduk
så ser ut den tredje stegen.....
och nu kommer detalj...
den tredje stegen med lite till  mer detaljerad teckning
ett annat vinkel
Till slut blev en riktigt stor spetsduk som jag inte rekommenderar för nybörjare eftersom detta modellen är komplicerad. Här behövs kunskaper i hur ska man fylla i bladen och kunskaper i färg och form v.s. vilka färger eller former går att anpassas med varandra för att ge en helhet! Men en person som har erfarenheten inom den Rumänska point lace spetsen  v.s. några års erfarenhet ...kan göra en riktigt finn spetsduk!

Ha en bra dag alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...