Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 3 oktober 2011

När löven faller.....

Jag älskar den Svenska hösten! Alla träd som går i olika färger....från ljus brun till röd-brun är underbart! Höstens färger inspirerar...det gjorde med mig  så att jag jag satt i gång med ...spets löv.Jag använde olika rest tråd som jag hade hemma (inte vanlig tunn spets tråd) det som jag använde var *vanlig* tråd som man kan använda där man vill sticka något. Ni kan se här...
några höst färger 
Och vad det blev av de färgerna...
Härliga löv på köksbordet som jag gjorde med den Rumänsk point lace tekniken.
Point lace sladden virkade jag med tråd (storlek 12/3) som är litet  tjockare än spets tråden, i brun färg; och för att väva i bladen använde jag olika vanliga tråd (som man kan stycka med). Spetslöven kan vara en bra dekoration på vilken som helst bord eller hur ni ser på bilden ...kan de vara en bra glas underlag!
Jag hoppas att jag kunde inspirera och öskar er en bra dag med en underbar melodi om ....**När löven faller** av CAROLA



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...