Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 27 oktober 2013

Tråden som inspirerade mig.....

För några veckor sedan, hälsade jag på i Myrorna i Borås och köpte några fina tråd som jag vill använda, i mina kommande kreationer ...men, det här gången ska jag kombinera spets med stickade eller virkade tröjor!
En av de vackraste tråden som jag hittade var det här....

 Och, det här gjorde jag av den...

 Och sedan ....av de andra tråden som syns i nästkommande bilden ....håller jag på att göra  blommor i olika storlekar och motiv...

 Men, av den tunnaste rosa Mohairen, gjorde jag den här blomman ...i mitten finns en vindruva. virkad med tråden Petra i vinröd! Blomman är inte färdig än....eftersom jag vill göra den lite mer avancerad... Men tills dess, så får ni se början i alla fall av något, som skall vara en jumper med en stor krage med blommor och blad samt, en del i framdelen ska också ha blommor och blad ....och klart lite på bege armarna men resten blir stickad med orange mohair....om ni kan föreställa er...!!

Vi ses ...nästa vecka  ..ni kanske observerade att jag inte gjorde någon inlägg i förra veckan men, nästa veckan på Söndagen  ska jag visa er i...bild  hur jag gjorde bladen på min tubhalsduk *Crizantema Symfoni*!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...